Polacy zbyt biedni na nowe samochody. A będzie gorzej, bo UE chce podatku od „nieekologicznych” pojazdów.

https://pch24.pl/polacy-zbyt-biedni-na-nowe-samochody-a-bedzie-gorzej-bo-ue-chce-podatku-od-nieekologicznych-pojazdow/

Według danych z rynku motoryzacyjnego, Europejczycy po czasie stagnacji, znów ruszyli do salonów po zakup nowych aut. Wprawdzie poziom sprzedaży jest jeszcze niższy niż w czasie przed tzw. pandemią, ale rynek się szybko odbija. Ale nie w Polsce – jesteśmy bowiem zbyt biedni, nawet by wziąć coraz droższy kredyt. To nie koniec kłopotów. Właściciele starszych pojazdów mogą być gnębieni nowymi eko-podatkami, których domaga się UE oraz zakazami wjazdu do tzw. Stref Czystego Transportu. Wszystko to rzekomo dla naszego dobra.

jaskniowcysamochody

Europejczycy ruszyli do salonów po nowe samochody, a ich sprzedaż rośnie coraz szybciej. W Polsce wzrost zakupów wyhamowały wysokie ceny – informuje rp.pl. Okazuje się – na podstawie danych ACEA – że za wzrost unijnej sprzedaży odpowiada głównie rynek niemiecki, który notuje trzykrotnie wyższy wzrost niż np. Francja (9,8 proc.) i dwukrotnie większy niż we Włoszech (14,7 proc.). Na tym tle Polska z wynikiem 7 proc. jest europejskim słabeuszem (z wynikiem poniżej średniej unijnej).

Gazeta nie kryje, że polską bolączką jest szybki wzrost cen nowych pojazdów związany z rosnącymi kosztami produkcji, ale też z inflacją oraz z wysokimi kosztami finasowania zakupu pojazdu (koszty kredytu czy leasingu).

 

Nie lepiej jest na rynku wtórnym. Tu także ceny pojazdów skoczyły w górę, a co za tym idzie, zainteresowanie zakupem używanych aut spadło. Klienci tego rynku coraz częściej poszukują też aut starszych – i takie są sprowadzane z zagranicy. Obecnie średnia wieku takiego pojazdu to 13-14 lat. „Przez pogarszającą się sytuację gospodarczą ta tendencja w najbliższych miesiącach będzie się utrwalać” – zaznacza rp.pl. 

I tu kolejne złe wiadomości dla kierowców. Serwis podaje bowiem, że polski rząd będzie musiał „wyhamować napływ na rynek starych samochodów. Za dwa lata pojawi się opłata rejestracyjna, za cztery lata – podatek od posiadania pojazdu”. I jest to sytuacja, którą wymusza na Polsce przyjęcie Krajowego Planu Odbudowy.

Na razie wiadomo jedynie, że opłaty będą uzależnione od emisyjności pojazdu – wedle zasady – „zanieczyszczający płaci więcej”. Więcej wiadomo natomiast o terminach wprowadzania nowych opłat. I tak opłata rejestracyjna pojawić ma się do końca 2024 r., a podatek od posiadania pojazdu do połowy 2026 roku.

Na tym złe wiadomości dla kierowców się nie kończą. Kolejne samorządy będą zapewne wprowadzały Strefy Czystego Transportu. Nie wjadą do nich pojazdy z niskimi normami emisyjnymi. Szlaki przetarł już Kraków. Miasto ustaliło STC w swoich granicach administracyjnych, a od lipca 2026 nie będą doń wjechać pojazdy z silnikiem diesla nie spełniające co najmniej normy Euro5 (lub data produkcji od 2010). Dla samochodów benzynowych narzucone normy są niższe.

Patrząc zatem ogólnie na to co dzieje się wokół motoryzacji, widać wyraźnie, że celem jest wyeliminowanie prywatnego transportu. Nie jest bowiem możliwe – z powodów finansowych – aby obecni posiadacze samochodów przesiedli się na drogie, „ekologiczne” pojazdy (wedle klimatystów najlepiej by były one elektryczne). A jeśli nawet byłoby to możliwe, to wciąż nie rozwiązana została przeszkoda infrastrukturalna – brakuje stacji ładowania, jak i energii do zasilenia tak wielkiej liczby pojazdów.

Ale nie będzie ona potrzebna. Filozofia działania wobec przeciętnego Kowalskiego jest bowiem inna – to atak na jego własność i mobilność – „nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy”. Do takiego „nowego porządku” świata właśnie zmierzamy. I wielu ludzi temu ulega myśląc – zmylonych ekobełkotliwą propagandą – że tak ratuje planetę i własne zdrowie.

MA

 

Przeczytaj również:

 

19 kwiecień 2024

... J esteśmy w takim punkcie, że wszystko wskazuje na to, że bestia będzie musiała przynajmniej na pewien czas z realizacji tego planu , to znaczy zniszczenia w pierwszej kolejności Zachodu, w tym Stanów Zjednoczonych , w drugiej kolejności...

20 marzec 2024

Ludzkość jest wstrząsana kryzysami egzystencjalnymi. Żaden obszar życia nie został oszczędzony. Czy to ekonomiczny, finansowy, polityczny, etyczny, medyczny, czy jakkolwiek chcesz to nazwać: wygląda to tak, jakby żaden kamień nie miał pozostać....

09 marzec 2024

Artykuł powstał pod wpływem książki Jan Białka „Tech. Krytyka rozwoju środowiska technologicznego” oraz filmu Szach-mat dla ludzkośc i z 2012 roku przetłumaczonym w listopadzie 2012 r. dla portalu WolneMedia.net. Wspieraj RUCH OBRONY POLAKÓW...

17 luty 2024

Celem projektu „Salon Ludzi Wolnych” jest odblokowanie najpoważniejszych barier w społecznej komunikacji; związanych zarówno z treścią naszych dyskusji, jak i formą ich propagowania. Cywilizacyjne zagrożenia oraz największe społeczne problemy...

14 styczeń 2024

[ Tekst transkrypcji zachowany w tłumaczeniu automatycznym zgodnie ze stroną źródłową -AC] Kim są inspiratorzy stojący za WEF? Ten dokument Kla TV bezlitośnie ujawnia rzeczywiste plany WEF i całego poziomu zarządzania. Możesz również dowiedzieć...

14 styczeń 2024

Światowe Forum Ekonomiczne uważa wolność słowa za największe ryzyko dla ich globalnego programu Alex Jones wyjaśnia, w jaki sposób lista potencjalnych zagrożeń sporządzona przez WEF w nadchodzącym roku stawia wolność słowa bezpośrednio na...

30 grudzień 2023

Czy wiesz, że Światowa Organizacja Zdrowia została dosłownie powołana do działania jako jeden rząd światowy? Czy wiesz, że kiedy WHO ogłasza pandemię, prawa wszystkich narodów zostają unieważnione, a cały świat podlega tzw. „konstytucji” WHO? Czy...

02 grudzień 2023

Pod siedzibą ministerstwa zdrowia 1 grudnia odbyła się akcja protestacyjna wolnych ludzi sprzeciwiających się reżimowi sanitarnemu.w mediach głównego ścieku cisza - nic się nie działo :( Organizatorzy zaznaczają, że 1 grudnia stanowi ostatnią...

17 listopad 2023

W 2022 roku Polska wydała 30 miliardów złotych na zakup ETS za granicą. Według Pekao SA do 2030 roku dostosowywanie się do Fit for 55 będzie kosztować Polskę 190 miliardów euro, przy czym bank twierdzi, że korzyści przewyższą nakłady. .. Z tego...

17 listopad 2023

Kompendium wiedzy o planach tzw. globalistów przedstawione przez autora książki "Bestia. Cywilizacja nad przepaścią"Marka Tomasza Chodorowskiego - "komunizm światowy - czyli globalizm - musi upaść" Najważniejsze tezy pierwszego cyklu podane wersji...

10 listopad 2023

Dlaczego Deep State, czyli Głębokie Państwo ujawnia swoje plany? W ostatnich latach, szczególnie w trzech ostatnich, globalna mafia Deep State coraz bardziej otwarcie mówi o swoich planach. To powiedziawszy, nawet kilkadziesiąt lat temu każdy mógł...

14 październik 2023

“Bestia” to książka, dzięki której zrozumiesz, otaczającą nas rzeczywistość. Porusza tematy, o których nie dowiesz się w szkołach czy na uczelniach. Nigdy dotąd manipulacja i dezinformacja nie przybrały aż takiej skali – pełnej, niepowstrzymanej,...

13 październik 2023

Gdy zalecenia WEF spełnią się, ludzie musieliby wynajmować i pożyczać swoje artykuły pierwszej potrzeby od państwa, które byłoby wyłącznym właścicielem wszystkich towarów. Dostawy towarów byłyby reglamentowane zgodnie z punktami systemu zaufania...

29 wrzesień 2023

Kierowana przez Niemcy polityka Unii Europejskiej bezpardonowo niszczy polską gospodarkę, wysysa z niej soki i drenuje kieszenie polskich podatników i konsumentów, mocno uderzając przy tym w naszą wolność, bezpieczeństwo i suwerenność. Im szybciej...

28 wrzesień 2023

Gdy oczy się otworzą, staje się absurdalnie oczywiste, że wszystko, co dzieje się dzisiaj, jest wykalkulowanym spiskiem. Takim, który ma miejsce od dziesięcioleci, ale ostatnio dramatycznie przyspieszył, w miarę jak nowy porządek światowy i jego...

19 wrzesień 2023

Gdyby tylko świat przeczytał tyrady „ Mein Kampf ” Adolfa Hitlera i zareagował, moglibyśmy zapobiec drugiej wojnie światowej. Gdyby tylko świat podjął działania i wyrzucił Manifest Komunistyczny Karola Marksa na śmietnik, moglibyśmy oszczędzić...

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.