Polskie Forum Rodziców to strona poświęcona wsparciu rodziców w kwestiach wychowawczych, edukacyjnych i społecznych. Znajdziesz u nas aktualności na temat rodziny, szkoły, a także artykuły związane z takimi tematami jak cyfryzacja w edukacji, kryzys demograficzny, obowiązkowa edukacja seksualna czy prawa rodziców. Portal oferuje również porady i wsparcie od ekspertów związanych z wychowaniem dzieci. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bieżących tematów poruszanych przez rodziców i ekspertów, odwiedź naszą stronę.

Rezygnacja z udziału w zajęciach edukacja zdrowotna.
Rodzice muszą aktywnie wypisać dzieci z tego przedmiotu do 25 września.
Część I - EDUKACJA - REWOLUCJA W POLSKIEJ SZKOLE
W najnowszej rozmowie redaktor naczelnej Polskiego Forum Rodziców Elżbiety Lachman rozmawiamy z Bartoszem Kopczyńskim – przedsiębiorcą, publicystą, twórcą Towarzystwa Wiedzy Społecznej i autorem nowej książki pt. „Poradnik Świadomego Narodu”
➡️ Kim są członkowie „świadomego narodu”?
➡️ Co zagraża polskiej szkole i narodowej tożsamości?
➡️ Czy możliwe jest odzyskanie edukacji wolnej od ideologii i zewnętrznych wpływów?
➡️ Dlaczego – według autora – musimy stworzyć nową elitę społeczną i moralną? W rozmowie poruszamy wątki historyczne, społeczne, edukacyjne i duchowe – wszystko w kontekście najnowszych zmian politycznych i edukacyjnych w Polsce.
Czy zmiany w polskim systemie edukacji to krok w stronę lepszej przyszłości, czy raczej świadome niszczenie tradycyjnych wartości? W rozmowie Elżbiety Lachman z Polskiego Forum Rodziców i Bartosza Kopczyńskiego - prezesa Towarzystwa Wiedzy Społecznej, analizujemy najnowsze reformy w szkołach, takie jak likwidacja obowiązkowych prac domowych, nowe rozumienie pojęcia "dobrostan" oraz wprowadzanie edukacji włączającej.
W tym odcinku dowiesz się:
1. Dlaczego brak obowiązkowych zadań domowych w szkołach może być zagrożeniem dla rozwoju uczniów?
2. Co kryje się pod modnym pojęciem "dobrostan" i dlaczego może ono oznaczać więcej szkody niż pożytku?
3. Jak zmieniają się pojęcia miłości, szczęścia i dobra w dzisiejszej edukacji i kulturze?
4. Czy edukacja włączająca rzeczywiście służy wszystkim dzieciom?
5. Dlaczego szkoła powinna uczyć odpowiedzialności, a nie tylko zapewniać komfort?
Bartosz Kopczyński nie unika trudnych pytań o kształt współczesnej szkoły, rolę nauczycieli i zagrożenia płynące z systemowych zmian w edukacji.
W najnowszym odcinku Polskiego Forum Rodziców Elżbieta Lachman rozmawia z Bartoszem Kopczyńskim, prezesem Towarzystwa Wiedzy Społecznej, o kontrowersjach wokół edukacji włączającej w Polsce. Czy nowa polityka Ministerstwa Edukacji Narodowej rzeczywiście wspiera wszystkich uczniów? Jakie realne problemy napotykają nauczyciele i rodzice? Czy grozi nam system, w którym uczniowie staną się „produktem” dostosowanym do potrzeb rynku pracy?
🔍 Poruszymy m.in.:
1. Czym naprawdę jest edukacja włączająca?
2. Jakie zagrożenia niesie dla jakości kształcenia?
3. Jak wygląda rola nauczyciela w nowym modelu edukacyjnym?
Czym jest szkolna ocena funkcjonalna (KSzOF)? Jakie są jej założenia teoretyczne i na czym polega ocena dziecka w zakresie jego funkcjonowania poznawczego, zdrowotnego i społecznego? Co oznacza, że diagnoza obejmuje także środowisko rodzinne, a dane mają trafiać do systemów cyfrowych analizowanych przez sztuczną inteligencję? W wywiadzie Elżbiety Lachman, redaktor naczelnej Polskiego Forum Rodziców z Bartoszem Kopczyńskim prezesem Towarzystwa Wiedzy Społecznej, poruszamy też kontrowersje wokół metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), a także możliwe konsekwencje w kontekście edukacji włączającej, praw rodziców i przyszłości roli nauczycieli.
🎯 Tematy poruszone w filmie: – ocena funkcjonalna w praktyce szkolnej – KSzOF jako narzędzie diagnozy – zakres oceny i konsekwencje dla uczniów i rodzin – rola nauczycieli i specjalistów – kontrowersje społeczne i światopoglądowe
Czy nowa edukacja obywatelska i zdrowotna to krok ku rozwojowi młodego pokolenia, czy też zagrożenie dla tożsamości narodowej i wartości rodzinnych? W najnowszym materiale Elżbieta Lachman (redaktor naczelna Polskiego Forum Rodziców) oraz Bartosz Kopczyński (prezes Towarzystwa Wiedzy Społecznej) komentują i analizują rewolucyjne zmiany w polskiej edukacji, które wejdą w życie od 1 września 2025 roku. W rozmowie poruszane są tematy nowych przedmiotów, takich jak edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna, które zastąpią dotychczasowe zajęcia z religii, etyki, wychowania do życia w rodzinie oraz Historii i Teraźniejszości.
▶️ Czy szkoła przestaje wychowywać do życia w rodzinie, a zaczyna promować unijną agendę?
▶️ Czy okrojone podstawy programowe to przypadek, czy przemyślana strategia?
▶️ Jakie treści znikają z programów nauczania i co ma je zastąpić?
▶️ Czy psychologia i "afirmacja tożsamości płciowej" powinny być filarem edukacji zdrowotnej?
📌 Film demaskuje ideologiczne fundamenty proponowanych reform oraz wskazuje, jakich wartości warto bronić w polskiej szkole.
🎓 Edukacja zdrowotna czy ideologiczna rewolucja? Nowy przedmiot w szkole od września 2025 roku! 🔍
Od 1 września 2025 r. w polskich szkołach zostanie wprowadzony nowy przedmiot – edukacja zdrowotna. Oficjalnie ma on zastąpić wychowanie do życia w rodzinie i pomóc uczniom lepiej dbać o zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne. Ale czy naprawdę chodzi tylko o zdrowie? W rozmowie redaktor naczelnej Polskiego Forum Rodziców Elżbiety Lachman i prawnika oraz prezesa Towarzystwa Wiedzy Społecznej Bartosza Kopczyńskiego usłyszysz dogłębną analizę podstawy programowej nowego przedmiotu, która – zdaniem rozmówców – kryje kontrowersyjne i niepokojące treści.
📌 Poruszamy m.in.: Kto stworzył podstawę programową i dlaczego jej autor budzi kontrowersje? Czy państwo poprzez edukację zdrowotną przejmuje kontrolę nad wychowaniem dzieci? Czy nauka o seksualności w szkole to troska o młodzież czy ideologiczna manipulacja? Jakie są zagrożenia społeczne i moralne płynące z wprowadzenia tego przedmiotu? Bartosz Kopczyński ostrzega przed tym, co nazywa „inżynierią społeczną” i „religią cielesności”. Omawiane zagadnienia to nie tylko zdrowe żywienie czy profilaktyka, ale też temat seksualności dzieci, traktowany – jak twierdzą rozmówcy – w duchu oderwanym od wartości rodzinnych i moralnych.
👥 Zastanawiasz się, czy Twoje dziecko powinno brać udział w tych lekcjach? Czy naprawdę masz wybór jako rodzic?
📌 Czy status funkcjonariusza państwowego dla nauczycieli ma drugie dno?
📌 Co może grozić za wystawienie złej oceny, z którą nie zgodzą się rodzice? (pojawia się tajemnicza furtka prawna). Trwają prace nad projektem.
📌 Czy pojawią się narzędzia prawne do dyscyplinowania nauczycieli?
📌Co się stanie, jeśli polska szkoła zostanie przejęta przez urzędników zarządzających Europejskim obszarem edukacyjnym w 2026 r.?
📌 Poruszamy m.in.: W rozmowie Dariusza Rozwadowskiego dowiesz się, kto i dlaczego stworzył Europejski system edukacyjny.
Czy nauczyciel będzie musiał być posłuszny dyrektywom dotyczącym edukacji płynącym z zagranicy? Jakich postaw ma uczyć szkoła po wejściu do Europejskiego obszaru edukacyjnego? Czy tylko urzędnicy z Brukseli są autorami zmian w wdrażanych w polskim systemie edukacji? Czy zostaną zlikwidowane oceny liczbowe od 1 do 6? Czy zostaną zlikwidowane znane nam ze szkoły przedmioty np. geografia i biologia?
📌 Czy w szkole powinien rządzić nauczyciel czy uczeń?
📌 Czym jest osobowość autorytarna?
📌 Kto i dlaczego wprowadził Skalę F? (Jest przeznaczona do badania osobowości autorytarnej.)
📌 Do jakich celów jest nadal wykorzystywana Skala F w polskiej przestrzeni medialnej i szkolnej?
📌 Z czym kojarzy się wielu Polokom autorytaryzm?
Poruszamy m.in.: Z rozmowy z Dariuszem Rozwadowskim dowiesz się, czy uczniom potrzebny jest autorytet? Jakim dorosłym ma stać się każde dziecko w Polsce po wdrożeniu głównych zmian w trwającej aktualnie rewolucji w edukacji? Czy nauczyciele mają świadomość zagrożeń, które niesie aktualna przebudowa polskiej edukacji? Czy chcą poznać prawdę? Czy dzieciom w szkole trzeba zagwarantować poczucie radości i szczęścia? Czy szkodzi im szkolny stres? W jakim kierunku zmienia się ustrój Unii Europejskiej? Co na ten temat mówią fakty historyczne? Kiedy i gdzie zachodziły podobne zmiany w edukacji? Jakie były ich skutki?
📌 Co jest celem pedagogiki emancypacyjnej?
📌 Kto ma wyzwalać kogo i od czego w roku szkolnym 2025/2026?
📌 Skąd się wzięły założenia pedagogiki emancypacyjnej, która jest wdrażana do polskich szkół?
📌 Czy generowanie konfliktów jest korzystne dla "ambasadorów" pedagogiki emancypacyjnej?
Z rozmowy z Dariuszem Rozwadowskim dowiesz się: Co ma wspólnego tolerancja represywna z pedagogiką emancypacyjną? Czy wybrane do emancypacji grupy mają być stawiane na równi z innymi czy na pozycji uprzywilejowanej?